Jaha..

söndag 3 oktober 2010

Jag skrev en, vad jag tyckte, fenomenal argumenterande text om likgiltighet för svenska b. Jag tyckte att jag hade fått med allt. Det tyckte tydlien inte min lärare eftersom jag fick den här kommentaren: 


Sarah,
din text har många förtjänster - den är bra på flera sätt.
Det är viktigt att du funderar över vad du gjort
och att du skriver ner det till mig.
Du har en referens till texthäftet men man förstår inte vilken text du menar.
Du visar att du har tänkt på ett annat sätt att se problemet, men har du redogjort för motargument på ett sätt som är tydligt och lättbegripligt för läsaren?
Som texten ser ut nu är det tveksamt om du uppnår betyget Godkänt.


Jag förstår inte. Jag har skrivit ett mejl tillbaka och skrivit hur jag tolkade uppgiften och förhoppningsvis så kollar han sin inbox oftare än vad han brukar göra så att jag får ett snabbt svar. Kursen slutar om sju veckor och jag vill gärna ha ett så bra betyg som det bara går (kommer nog att sluta på ett VG (hoppas jag) om den här uppgiften blir godkänt till slut, och nationella provet går bra). Jag hoppas att jag och min lärare kan föra en bra dialog och att vi båda kan komma fram till hur den andra tänker. Vi har två väldigt olika syn på hur man ska skriva en text. Han hatar blank rad. Jag älskar blank rad. Han älskar indrag. Jag hatar indrag. Och så vidare. Men jag tror att jag i slutändan kommer att få ett godkänt betyg.. det bara stör mig att han inte verkar ha förstått den från första början när den är o-n-a-t-u-r-l-i-g-t tydlig. Jag tycker att mina för- och mot argument framgår tydligt.. Men, men. Ska se vad han svarar. 

0 kommentarer:

 
Sarah - by Templates para novo blogger